maandag 29 maart 2010

Beschermengel

Het leven valt niet mee, de laatste tijd. Toen ik vanmorgen de nieuwe Volkskrant op tafel legde, zag ik ook nog eens dat Arnon Grunberg een column op de voorkant heeft gekregen. Ik ben een grote fan van Grunberg, maar ik moest er toch een beetje van schrikken, zo vroeg in de ochtend. Omdat ik ook al zijn boeken heb, en geregeld zijn weblog lees, vroeg ik me af of Arnon Grunberg mijn beschermengel zou kunnen zijn. Ik zou graag een beschermengel willen hebben, maar Arnon Grunberg is toch niet de eerste persoon waar ik aan zou denken.

Je moet je angsten onder ogen komen, dus ik heb ze uitgeproken.

Arnon Grunberg gaf de volgende reactie:

'I’m on this planet to protect you, M. Hordijk, that’s why I’m everywhere.'

Het maakt het er allemaal niet rustiger op.