woensdag 22 december 2010

Emotionele chantage

Ok, ik heb dan wel geen kinderen, maar nadat ik onderstaande reclame op tv zag ben ik toch hals over kop naar de winkel gerend om honderdtwintig pakken pampers te kopen. 1 pak= in vaccin, samen kunnen we tetanus uitbannen! Terwijl ik door de sneeuw ploeterde met al die luiers onder mijn arm, ik verloor ze links en rechts, als een incontinente Grietje die de weg naar de winkel weer terug wil vinden, bekeek ik de mensen zonder luiers onder hun arm: wisten ze wel wat er in Afrika gebeurde, waarom kochten die mensen geen pampers?
 Ik schoot een Marokkaanse man aan die op een hoek van de straat in zijn handen stond te blazen: 'Luiers', riep ik tegen hem, 'we moeten luiers kopen. Eén pak is één vaccin!' Thuis aangekomen bleek ik van de hondertwintig pakken slechts twee bij me te hebben, dat kwam goed uit, ik had toch niets aan die dingen. Helaas zette ik toen de tv weer aan.