vrijdag 26 oktober 2012

Kapper

Foto: flickr, by philosophygeek
'We sturen je drie keer een brief met de vraag of je over vijf jaar in elkaar wilt worden geslagen. Reageer je niet, dan slaan we je over vijf jaar in elkaar. Op deze manier verhogen we je zelfbeschikking. Zo komt de vraag of je wel of niet in elkaar wordt geslagen namelijk niet meer op ons bordje te liggen.'

Vervang in elkaar slaan tot orgaandonatie na de dood en je hebt de redenering van Pia Dijkstra vandaag in de Volkskrant om 'actieve orgaandonatie' te verantwoorden.
  De drammerigheid druipt ervan af. Er wordt niets op bordjes gelegd, ook mijn beslissing om niet op de brieven van mevrouw Dijkstra te reageren is een beslissing. Ik zou me niet actief hoeven te verweren tegen orgaanroof na mijn overlijden, net zoals ik me niet actief zou hoeven te verweren tegen mishandeling tijdens mijn leven. Pia Dijkstra dwingt mij op deze manier om morgen naar de tattooshop te gaan om overal 'Pia Dijkstra, blijf van me af' te laten noteren. En dit terwijl ik eigenlijk naar de kapper wilde.