woensdag 4 juni 2014

Ondertussen in de studio (2)

'Ha Piet, welkom terug in de studio. Wat kom je deze keer vertellen?'
'Ik kom me beschikbaar stellen. De tijd is er rijp voor.'
'Waarvoor is de tijd rijp?'
'Voor een nationale ombudsman met een smetteloos blazoen.'
'Ah, ja, die ombudsman. Ongelukkig verhaal is dat.'
'Een vuile racist is dat, wat een koekenbakker.'
'En jij denkt dat je het beter kan?'
'Absoluut. Het land heeft leiding nodig en ik kan die geven.'
'Ja, er is alleen één probleem Piet.'
'Wat dan?'
'Voor de uitzending hebben we je even gegoogeld.'
'Dus?'
'Onze redactie-stagiaire heeft drie kwartier zitten huilen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nooit meer de oude wordt.'
'Laster en vuige praatjes. Verspreid door mijn buurman.'
'We hebben foto's gezien.'
'Foto's?'
'Wat hadden die Chinezen jou misdaan, Piet?'
'Als ik Babi Pangang wil, dan wil ik verdomme Babi Pangang! Is dat zo moeilijk te begrijpen? En ze brabbelen maar wat in dat verzonnen Chinezen-taaltje van ze en ze knijpen hun ogen dicht, puur om je te pesten en..'
'Dag Piet, tot de volgende keer maar weer.'