woensdag 31 oktober 2012

Restaurant


Foto: flickr, by Chiot's Run
Onze buurvrouw nam mijn broertje en mij vroeger wel eens mee naar de Mongolen. 'Zal ik ze even meenemen naar de Mongolen', vroeg ze dan over de schutting aan mijn moeder. 'Ze zijn zo druk vandaag.' De Mongolen liepen rond in een park aan de andere kant van het dorp. Mijn broertje en ik waren doodsbang voor de Mongolen. Ze schreeuwden en kwijlden en sommige stormden op je af.     
  Het was zaak de buurvrouw bij de Mongolen weg te houden, want de buurvrouw vond ze echt helemaal fantastisch. 'Kijk, daar heb je er één', schreeuwde ze als ze een Mongool in het vizier kreeg. 'Dat is een echte hoor', zei ze dan, 'kijk eens hoe raar hij doet. Dat doen normale mensen niet, hè jongens. Maar ze kunnen er niets aan doen, zielig hè?'

Nadat we naar de Mongolen hadden gekeken gingen we soms een taartje eten in het restaurant. Ik was gek op taartjes, maar de taartjes in het Mongolenrestaurant smaakten me altijd maar matig.