woensdag 18 november 2015

Religie

RGB Free, by vivekchugh
Vandaag heb ik het licht gezien: ik word religieus. Ik heb me bekeerd tot het MichielHordijkisisme. Het MichielHordijkisisme baseert zijn levensovertuiging op het Heilige Pamflet. Het Heilige Pamflet ligt veilig opgeborgen in mijn bureau, mensen die zich in mijn religie willen verdiepen kunnen een verzoek indienen voor een kopietje.

  Dit zijn enkele belangrijke leerstellingen uit het MichielHordijkisisme:

1. MichielHordijkisisme heeft betrekking op alle levensterreinen. Het Heilige Pamflet bevat het antwoord op alle mogelijke problemen.
2. Elk leerstelling van het MichielHordijkisisme is eeuwig geldig en op alle tijden toepasbaar.
3. Het MichielHordijkisisme heeft altijd gelijk, andere religies die aanspraak maken op de waarheid dienen zich aan te passen aan het MichielHordijkisisme of zullen hieraan met geweld onderworpen worden.
4. Het is de heilige taak van MichielHordijkisisten om het MichielHordijkisisme zoveel mogelijk te verspreiden en om het tot de overheersende wereldreligie te maken.
5. Alleen MichielHordijkisisten zullen toegelaten worden tot de hemel.
6. Acties van MichielHordijkisisten tegen andere beschavingen vormen een Heilige Oorlog en kunnen nooit als 'terrorisme' worden bestempeld.

Mochten er mensen zijn die problemen met deze leerstellingen hebben, dan wijs ik ze graag op de vrijheid van godsdienst die er in dit land heerst en dat deze kritiek gekwalificeerd kan worden als haatprekerij. Mocht ik actief worden belemmerd in het uitvoeren van mijn religie, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ik hier beledigd en mogelijk zelfs agressief op zal reageren.
  Mijn godsdienst leert mij dat ik als MichielHordijkisist superieur ben aan alle ongelovigen en mijn wraak zal zoet zijn als de rest van de wereld zich hier weinig van aan wenst te trekken.