donderdag 5 juni 2014

Ondertussen in de studio (3)

'Beste Piet'
'Ja?'
'Hoe kom je eigenlijk steeds langs de beveiliging?'
'Voor jou een vraag, voor mij een weet.'
'Goed. Maar je bent dus weer aangeschoven. Zeg het eens.'
'Ik eis rectificatie.'
'Ga door.'
'Die hele Babi Pangang-kwestie berust op een justitiële blunder. Ik ben onschuldig.'
'De foto's spreken toch voor zich.'
'Er is nieuw bewijs opgedoken in mijn zaak.'
'En dat is?'
'Het blijkt dat ik helemaal niet bij die Chinees was op die bewuste dag. De politie vroeg destijds aan mij waar ik was. En ik heb toen gezegd: “Ik was bij Kees”. Kees is mijn buurman.'
'Je was bij Kees?'
'Ja. Maar dat is dus in het politierapport terecht gekomen als “Ik was bij de Chinees”.'
'Dat is wel heel erg slordig.'
'Ja, maar dat gebeurt dus wel vaker. Die hele Harderwijk-kwestie rond de weduwe Wittenberg heeft me wakker geschud.'
'En nu?'
'Nu ga ik het OM helemaal leegschudden voor schade-geld. Dat spreekt voor zich.'
'En die foto's dan?'
'Dat was dus foto-shop. Grapje van mijn buurman.'
'Buurman Kees?'
'Nee, buurman aan de andere kant. Zo'n smiechtige Chinees.'