donderdag 1 maart 2012

Parlementaire journalistiek

'Hé lul!'
Foto: flickr, by Daehyun Park
  -'Haha, jij weer?'
'Ging niet zo goed he?'
  -'Wat?'
'Dat optreden, op televisie. Je leek wel niet helemaal in orde man. Slecht geslapen? Beetje teveel gezopen? Spoor jij eigenlijk wel helemaal?'
  -'Haha, nou met mij gaat het prima hoor.'
'Hé lul. Ik praat tegen je man, niet weglopen he, dat is slecht hoor. Verlies je nog meer stemmen. En ze vinden je al zo'n oelewapper na gisteravond.'
  -'Nou dat weet ik niet hoor.'
'Nee, jij weet het weer niet, wat weet jij eigenlijk wel?'
  -'Nou ik heb..'
'Nou heb je nog steeds geen biertje voor me besteld. Vind je dat normaal? We staan hier bij een bar en jij bestelt geen bier? Is dat fatsoen? Is dat een fatsoenlijke partij? Beetje geen bier bestellen voor mij en mijn cameraman?'
  -'Haha, nou ik bestel wel even een pilsje voor je hoor.'
'Gadverdamme, lauw. Echt weer iets voor jou, lauw bier. Bedankt voor het interview, eikelbijter.'
  -'Graag gedaan hoor. En, kom ik nu op tv?'