zondag 28 juni 2015

Wereldvreemd

RGB Free, by alman 1962
Ik had ergens iets opgevangen over een aanslag op een Franse fabriek en bezocht pagina 101 van teletekst. Een terrorist bleek iemand onthoofd te hebben en geprobeerd te hebben om de fabriek op te blazen. Op teletekst waren de volgende zinnen te lezen:

Onthoofde man was baas van dader

De manager reed 's ochtends samen met de verdachte, Yassine Salhi, naar de fabriek toe. Daar werd hij door Salhi onthoofd. De verdachte reed daarna door naar grote tanks met explosieve stoffen en liet twee gasflessen ontploffen. Twee mensen raakten gewond.

Ik heb deze tekst drie keer gelezen en toen vond ik het nog steeds het vreemdste stukje tekst dat ik in tijden gelezen heb. Maar misschien begin ik een beetje wereldvreemd te worden en moet ik gewoon nog wat wennen aan dit soort berichtgeving. Om weer wat bij te burgeren heb ik alvast wat tekstjes voor de toekomstige berichtgeving op teletekst pagina 101 geschreven:

 

Man onthoofd na binnenladen groente

De filiaalmanager tilde 's ochtends samen met Ali de bloemkolen het magazijn in. Toen alle bloemkolen netjes opgestapeld waren werd hij door Ali onthoofd. De verdachte plaatste daarna twee bommen bij de verse vleeswaren. Drie mensen raakten gewond.


Man onthoofd in ballenhok

De trainer droeg 's avonds samen met Saïd zeven pionnen terug naar het ballenhok. Daar werd hij door Saïd onthoofd. De verdachte groef daarna een greppel van zeventien meter door het hoofdveld en vulde deze met benzine. Niemand raakte gewond.


Man onthoofd na matige powerpointpresentatie

De directeur hield samen met Mohammed een presentatie voor de stakeholders. Na deze presentatie werd hij door Mohammed onthoofd. De verdachte opende daarna het vuur op de aanwezigen. Acht mensen hebben het niet overleefd.