zaterdag 5 september 2015

Agressie

 Vroeger had je het feministische maandblad Opzij. Een goed gekozen titel, als ik aan een feministe denk zie ik inderdaad een vrouw voor me die me opzij duwt, het liefst voor een passerende vrachtwagen, zodat zij op tijd kan komen voor de bijeenkomst 'Mannen en waarom zij vernietigd moeten worden' in het lokale buurthuis.
  Maar goed, dat blad bestaat dus nog steeds, al heeft het wel steeds minder lezeressen. Is dit te wijten aan de vervolmaking van de feministische droom? Dat lijkt me sterk, volgens mij is de Opzij overbodig geworden omdat vrijwel alle mainstream media een vermomde versie van de Opzij geworden zijn.

  Op slinkse wijze hebben de feministen zich over vrijwel alle redacties van het land verspreid en zonder dat we het in de gaten hebben worden we van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat feministische propaganda gevoerd. Dit weekend maken ze het bij de Volkskrant zoals gewoonlijk het bontst: daar plaatsen ze gewoon een woeste mannenkop op de cover bij een reportage over voedingssupplementen tegen agressie:














  Het mannelijk beest dat getemd moet worden, een aardig beeld, maar het had wel wat subtieler gekund. Neem bijvoorbeeld Trouw.
  Daar openen ze 'Letter en Geest' met een groot artikel over 'De betere wereld van Borgen':













  Mag u drie keer raden wat er zo goed is aan de wereld van 'Borgen'.
  Precies, in 'Borgen' zijn de vrouwen de baas. Vrouwelijke premier, kinderen bij de persconferenties, een speelhoekje in het Ministerie van Justitie. En als bonus laat deze Deense serie ook nog eens zien dat politici gewoon naar het toilet moeten.
   Vrouwen die met hun kinderen onder de arm het land besturen terwijl de mannen braaf hun agressie-remmende voedingssupplementen slikken, daar kan de Opzij nog een puntje aan zuigen.