zondag 11 september 2011

Balen

foto: Flickr, by galabgal
De wedstrijd tussen PSV en Nantes in de Champions League ging gewoon door. Bij PSV speelden spelers als Nikiforov, Heintze en John de Jong. Wim Kok hield een toespraak. Het was gebeurde 's-middags, ik was van het ziekenhuis naar mijn kamer gelopen. Ik zat op mijn kamer toen een Indische huisgenoot mijn kamer binnen kwam stormen.
  'Heb je het al gezien', zei hij glunderend. 'We pakken ze eindelijk terug.' Ik deed mijn tv aan en ik zag mensen naar beneden vallen. Tijdens de voetbalwedstrijd later op de avond botste Kezman tegen Waterkneus op. Volgens Harrie van Raaij had Kezman tegen Waterreus gezegd: ' de Amerikanen krijgen terug wat ze ons als Joegoslaven hebben aangedaan.'

Een half jaar later werd Pim Fortuyn vermoord. Ik vertelde dat tegen een andere huisgenoot die het nog niet gehoord had.
  'Shit', zei ze, 'dat heb ik helemaal gemist.' Ze leek er oprecht van te balen.