maandag 26 april 2010

Lekker makkelijk

Dat programma 'Lekker Slim', wat is daar toch de bedoeling van? In het begin dacht ik nog dat er aan het einde een soort 'twist' zou komen, á la 'De Grote Donorshow': 'haha, het is allemaal maar nep hoor, we wilden alleen maar laten zien hoe stom en seksistisch mannen zijn', zoiets.

Nu dat echt niet lijkt te gaan gebeuren, vraag ik me een paar dingen af.

Eén:

Hoe kan het dat niemand hiertegen protesteert? Een complete bevolkingsgroep wordt afgeschilderd als een stel idioten, uitgelachen door de andere helft. Stel je eens voor dat ze een andere 'groep' hadden gekozen, ik noem maar wat:

'Lekker handig': homo's die iets in elkaar moeten timmeren maar twee linker handen hebben en nog geen spijker in een stuk hout kunnen slaan.

'Lekker Nederlands': Turken en Marokkanen die raar Nederlands praten en niet weten hoe een buskaart werkt, of hoe je aardappels moet koken.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de kranten de volgende dag vol zullen staan over racisme en discriminatie, kamervragen, noem maar op. Waarom nu dan niet?

Twee:

Wat zijn dat voor mannen? Wat denk je, als je s'ochtends in je mooie huis je nette polo-shirt aan staat te doen, om in je auto te stappen en naar de studio te rijden, om daar keihard te gaan lachen om vrouwen die geen opleiding hebben gedaan en daarom niet zo heel veel weten? Hoe slim denken die gasten dat ze zelf zijn?

Drie:

Wat is er in vredesnaam met die Bridget Maasland aan de hand? Heeft dat mens masochistische neigingen? Is dit voor haar een soort zelfkastijding?

Antwoorden zijn welkom.