vrijdag 20 januari 2012

De jeugd van tegenwoordig


Foto: flickr, by From Great Beyond
Autobom vanwege geweigerde milkshake 
 
Een 12-jarige jongen uit Goes heeft gisteren zijn ex-vriendinnetje opgeblazen met behulp van een autobom. De moeder van het slachtoffer ligt zwaargewond in het ziekenhuis. 'Ze wilde niet met mij naar McDonalds om een milkshake te drinken', lichte de jongen zijn daad toe. 'Dat was natuurlijk een klap recht in mijn gezicht.'
Nadat de jongen nog een paar keer aan had gedrongen om toch samen naar de McDonalds te gaan, had hij in opperste wanhoop nog een briefje door de bus van zijn grote liefde gestoken. 'Daarop vroeg ik of het aan mij of aan de milkshake lag', aldus de jongen met tranen in zijn ogen. 'Toen daarop geen antwoord kwam wist ik wel hoe de vlag erbij hing.'
De autobom had hij met behulp van het internet in een half uurtje onder de Volvo aan de Erasmus straat geknutseld. 'Ik was net op tijd klaar, ik wist dat ze naar vioolles moest.' De jongen stond van een afstand toe te kijken hoe zijn ex-vriendin de lucht invloog, waarna hij er op zijn skateboard vandoor ging. Een uur later stond de politie al aan de deur. 'Ze hadden mijn profiel op Facebook gechecked. Daarop had ik aangegeven dat ik er kapot van was en dat ze er van langs zou krijgen. Achteraf natuurlijk stom', besluit de jongen met spijt tussen zijn tranen door.